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Consumer science

last modified Jan 16, 2012 01:24 PM
Ibimet interviews face-to-face consumers in representative places (shopping malls, schools, stores, fairs, etc..) arranging a “mobile testing laboratory” that offers not only good control conditions but also the great opportunity to contact a large number of consumers in a likely situation.
Consumer science

Consumer test

Consumer science is interested in the quality concept intrinsically linked to the psychological processes of consumer perception and therefore it proposes to explore, interpret and understand which are the different quality dimensions that guide the consumer acceptability and preference.

Activities

Ibimet interviews face-to-face consumers in representative places (shopping malls, schools, stores, fairs, etc..) arranging a “mobile testing laboratory” that offers not only good control conditions but also the great opportunity to contact a large number of consumers in a likely situation.

Ibimet also conducts regular online consumer surveys by the GSQ - Gusto, Salute, Qualità (Taste, Health, Quality) website.

Some Publication

  1. Mora M., Espinoza J., Schnettler B., Echeverría G., Predieri S., and Infante R. (2011). Perceived quality in fresh peaches: an approach through structural equation modeling. Ciencia e Investigación Agraria, 38(2), 179-190.
  2. Gatti, E., Mari, L. Drago, M.S., Predieri, S. (2011). Conoscere la qualità della pera Abate Fétel Igp per migliorarne la valorizzazione. Rivista di Frutticoltura e di Ortofloricoltura, N.9, 56-62.
  3. Licausi E., Magli M., Predieri S., Rotondi A. (2010). La consumer science applicata alle produzioni alimentari: qualità dell'olio extra-vergine di oliva e giudizio del consumatore Olio e Olivo nel CNR (Di Vecchia, Rotondi, Licausi eds.), 71-72.
  4. Sansavini S., Predieri S. (2009). Gold Chief per il gusto, Kanzi per l'aspetto, preferite nei "consumer test" europei. Frutticoltura, 11:46-51.
  5. Mora M., Echeverría G., Predieri S., Infante R. (2009). Studio congiunto Cile-Italia-Spagna su potenzialità di mercato e scelte dei consumatori di pesche e nettarine. Atti, VI Convegno Peschicoltura Meridionale. Caserta. Marzo 2008. Pp:336-340.
  6. Predieri S., Liverani A., Gatti E., Versari N. (2009). Preferenze del consumatore italiano in funzione delle caratteristiche organolettiche dei frutti di pesco. Atti, VI Convegno Peschicoltura Meridionale. Caserta. Marzo 2009. Pp. 318-325.

 

For more information about our activities visit http://www.gustosalutequalità.it/en website.

Contacts

Predieri Stefano

Magli Massimiliano

Gatti Edoardo

Drago Serena